Fysisk og mental balanse med Tai Chi

 Stress ned

 

 Få mer energi

 

 Bedre hukommelse

 

 Roligere sinn

Trening for avspenning, bevegelighet, koordinasjon, styrke og velvære

Lær enkle øvelser som klarner tanker og mykner ledd! (se eksempel her)

GAMMEL KINESISK KAMPKUNST

Tai Chi-undervisningen inkluderer Qi Gong, som best kan beskrives som energiøvelser hvor pusteteknikk kombineres med rolige meditative bevegelser.

Tai Chi er en gammel kinesisk kampkunst med elementer av meditasjon i tillegg til bevegelse. Treningen består av rolige bevegelser og avspenningsøvelser som kan utføres av alle, uansett alder og fysisk form.

Tai Chi er anerkjent for å bidra til en rekke helsefordeler, bla.:
  • Bedre balanse og koordinasjon
  • Bedre blodsirkulasjon
  • Økt bevegelighet
  • Styrking av ledd
  • Minske revmatiske plager
  • Styrker kjernemuskulatur
  • Styrker kognitiv funksjon
  • Bedrer hukommelsen

Velkommen til en treningsform som kombinerer det beste fra gamle asiatiske kampkunster og energiøvelser med styrke og balansetrening.

FOR SINN OG KROPP

Visste du at koordinasjonsbevegelsene i Tai Chi kombinert med øvelser for økt blodsirkulasjon kan bidra til å hemme utviklingen av demens?

Den kognitive delen av Tai Chi-treningen har vist seg å være like effektiv for hjernen som de fysiske øvelsene er for kroppen.

ALDER ER UTEN BETYDNING

Mine elever er i alderen 15-92 år, alle med svært ulikt utgangspunkt.

Ta sjansen og prøv du også!

Nye kurs kommer!

Les mer om Svanhild og Tai Chi hos

Share This